Leta i den här bloggen

torsdag 19 januari 2012

Avig Maria

Avig Maria bygger på texter från Mia Skäringers blogg och avslutas med krönikor. Det är en plågsam läsning där man skriker inombords att hon ska "ta det lungt och varva ner!" För man fattar ganska snart vart det är på väg - mot väggen i hög fart. Det mystiska är att det verkar som om Mia fattar det också men inte har kraft att stanna. Jag antar att det är så det är. Det är naket och självutlämnande om en kvinna i karriären som vill tillfredställa alla och säga i från i bland, full av fart och helt stilla, upp och ner. Jag blir sjösjuk.

Jag tycker verkligen om Mia Skäringer som den kända person hon är, jag känner ju inte henne personligen, men i de här texterna känns det som om man ändå kommer riktigt nära den sårbara Mia, personen bakom kameraljuset. Hon som är så rolig, snygg, stark och en feministisk förebild är också en människa. Det är sorgligt att se att även de personer man har som förebilder pågrund av deras styrka  kan må så dåligt och falla så hårt. Det gör inte Mia Skäringer sämre i mina ögon, tvärtom sitter hon högre på min piedestal nu eftersom hon visar upp allt det fula precis som det är. Hon är påväg tillbaka, hon har egentligen aldrig varit borta. I vilket fall som helst så är hon så välkommen -  jag hoppas bara på en mer rofylld Mia i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar