Leta i den här bloggen

onsdag 12 oktober 2011

Ja till Liv!

En vass ABC-bok av Liv Strömquist, en av Sveriges ledande serietecknare. På bokstaven A-arbetslinjen får jag upplysningar kring "arbete" som tex att arbete inte innebär uppgifter som behöver utföras utan "uppgifter som någon kan betala för". Såklart helt i linje med moderaternas arbetslinje. På H-handla är det kapitalistiska klimatpolitiker som får sig en känga. Det kryllar av politik men också av feministiska ståndpunkter som på I-inkvotering där ojämlikheten mellan män och kvinnor i tv-serier visas upp och Liv föreslår ombytta roller där alla män som vill vara på tv måste ligga med tanten i Galenskaparna först.


Det är vasst, roligt och jag önskar att alla läser det här allmänbildande albumet där man får lära sig vilka som oftast anmäler diskriminerande behandling till DO (svenska högutbildade män i stan) eller varför moderaterna dog ut, jag får också veta vem som är april månads manshora och varför det är så fint att Juholt är ihop med en kriminell.

Precis sånt som jag vill veta, nu vet jag. Vet du?

Köp Ja till Liv! här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar